«Ερντογάν, ο κερδισμένος του πολέμου» είναι ο τίτλος της οικονομικής επιθεώρησης Handelsblatt, η οποία, σε μία διαφορετική προσέγγιση, σημειώνει ότι οι τουρκικές εξαγωγές προς τη Ρωσία έχουν αυξηθεί σημαντικά. Όπως επισημαίνει: «Εταιρείες όπως οι Mastercard, Visa, Louis Vuitton, Nivea, McDonalds, Ikea, Volkswagen, Google και Amazon έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους ή έχουν αποχωρήσει από τη χώρα μετά την έναρξη του πολέμου. Αντιθέτως, η Τουρκία δεν έχει επιβάλει κυρώσεις και επωφελείται οικονομικά σε μεγάλο βαθμό. Ανάμεσα στον Μάιο και τον Ιούλιο οι τουρκικές εξαγωγές στη χώρα αυξήθηκαν κατά 46% σε σχέση με πέρσι, μόνο τον Ιούλιο η αύξηση έφτασε το 75%. Το μερίδιο των τουρκικών εξαγωγών προς τη Ρωσία αυξήθηκε κατά το ήμισυ, φτάνει πλέον το 3.9% και σύντομα θα είναι ανάλογο με εκείνο των (τουρκικών) εξαγωγών προς την Ιταλία ή το Ιράκ».

Σε άλλη ανάλυση πάντως, η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt επισημαίνει ότι οι τελευταίες αυξήσεις επιτοκίων της Αμερικανικής Κεντρικής Τράπεζας (Fed) εντείνουν τον κίνδυνο χρεοκοπίας για αναδυόμενες οικονομίες όπως η Τουρκία, αλλά και το Πακιστάν, η Αίγυπτος και η Αργεντινή, καθώς δίνουν κίνητρο στα ξένα κεφάλαια να αποχωρήσουν από τις χώρες αυτές. Συγκεκριμένα, για την Τουρκία διαβάζουμε: «Εδώ και χρόνια η Τουρκία παρουσιάζει αδυναμίες, Μέχρι στιγμής κατάφερε να αποτρέψει μία μεγάλη κρίση, αλλά τα προειδοποιητικά σημάδια πληθαίνουν. Την Παρασκευή ο οίκος αξιολόγησης Moody’s προχώρησε σε περαιτέρω υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας, η οποία ούτως ή άλλως βρίσκεται στη βαθμίδα ‘junk’ (σκουπίδια), παραπέμποντας στο έλλειμμα εμπορικών συναλλαγών, το οποίο διευρύνεται σε βαθμό μεγαλύτερο του αναμενόμενου. Σε τελική ανάλυση αυτό σημαίνει ότι η Τουρκία χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη εξωτερική χρηματοδότηση. Τον Ιούλιο ο πληθωρισμός ανέβηκε στο 79,6%. Οι τιμές παραγωγού, που μετακυλίονται στον καταναλωτή με χρονική καθυστέρηση, αυξήθηκαν μάλιστα κατά 144%»