Δεν ελαττώνονται τα κρούσματα όπως περιμέναμε και μεταδίδεται και στα παιδιά το νέο μεταλλαγμένο στέλεχος. Ελπίζουμε ότι μετά τις δύο εβδομάδες θα ανοίξουν μέχρι το καλοκαίρι τα σχολεία», σημείωσε ο καθηγητής Μικροβιολογίας, Αλκιβιάδης Βατόπουλος.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, υπάρχει τεράστια πίεση από την κοινωνία για να επιστρέψουμε σε κάποια κανονικότητα. Εκτίμησε ότι «το oριζόντιο lockdown δεν λειτουργεί και η ζημιά στην κοινωνία είναι τέτοια που πρέπει να βρούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα».

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις της Aναστασίας Κοτανίδου που προκάλεσαν αντιδράσεις, ο κ. Βατόπουλος ανέφερε «Πολλές φορές στην επιστήμη ανακαλύπτεις εκ των υστέρων ότι δεν ήταν σωστή μια απόφαση. Τώρα όμως χρειάζονται πολιτικές αποφάσεις. Εμείς, η επιτροπή επιστημόνων, δεν μπορούμε να πάρουμε υπεύθυνες αποφάσεις, προτείνουμε. Η κατάσταση είναι εξαιρετικά επικίνδυνη και χρειάζεται η πολιτεία να πάρει πολιτικές αποφάσεις».

Στο ερώτημα αν θα συναινούσε η επιτροπή σε ενδεχόμενη απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξουν όλες οι δραστηριότητες, ο κ. Βατόπουλος εξηγεί ότι η επιτροπή θα μπορεί να πει πόσα θύματα θα προκαλέσει το άνοιγμα αλλά δεν είναι στη δική της δικαιοδοσία να αποφασίσει. Όσον αφορά στους λόγους που τα κρούσματα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ενώ βρισκόμαστε σε lockdown, o καθηγητής τόνισε ότι υπάρχει υπερμετάδοση και αυτό είναι κάτι που προκαλεί φόβο στους ειδικούς. «Η πολιτική πρέπει να πιέσει στην παραγωγή εμβολίων», τόνισε επισημαίνοντας ότι στις πολύ μεγάλες ηλικίες παρατηρούνται πλέον λιγότερα κρούσματα.

Από την πλευρά του, ο παιδίατρος Σπύρος Μαζάνης, αναφερόμενος στη διασπορά του ιού στα παιδιά, τόνισε ότι το τελευταίο τρίμηνο τα κρούσματα στα παιδιά αυξάνονται. «Έχουμε 3-4 φορές αυξημένη νοσηρότητα σε σχέση με το πρώτο κύμα της πανδημίας. Το νέο στέλεχος μολύνει περισσότερο και τα παιδιά. Υπάρχει συναγερμός στους παιδιάτρους και υπάρχει ενδοοικογενειακή μετάδοση. Όσο πιο μικρό το παιδί μολύνεται από τους ενήλικες. Τα σπίτια έχουν γίνει παιδότοποι, αφού γονείς ανταλλάσσουν επισκέψεις με τα παιδιά τους», σημείωσε.