Στην αύξηση του όγκου μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου έχουν προχωρήσει βιαστικά οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, πριν τεθούν σε ισχύ οι σχετικές ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά της Μόσχας, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία -που ελέγχουν περίπου το 1/3 του παγκόσμιου στόλου- μετέφεραν περίπου το ήμισυ των ποσοτήτων ρωσικού αργού τον Μάιο και τον Ιούνιο.

Η Lloyd’s List Intelligence εκτιμά ότι κατά τη διάρκεια αυτών των δύο μηνών, πλοία που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα πραγματοποίησαν 151 εισόδους σε ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη και τη Βαλτική Θάλασσα, σε σύγκριση με 89 επισκέψεις την προηγούμενη χρονιά.

Εν τω μεταξύ, τους τελευταίους μήνες η Κίνα έχει σχεδόν διπλασιάσει την αγορά ρωσικού πετρελαίου σε 1,13 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως κατά μέσο όρο τον Ιούνιο, από 670.000 βαρέλια την ημέρα τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με την εταιρεία παροχής ενεργειακών δεδομένων Vortexa.

Η Ινδία έφερε περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα τον περασμένο μήνα, από ουσιαστικά μηδέν τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο λόγος για τη βιασύνη είναι η επιθυμία να καλυφθεί η ζήτηση πριν από την επιβολή του ευρωπαϊκού εμπάργκο στο πετρέλαιο από τη Ρωσία.