Οι influencers, η κοινή γνώμη, η αγορά και οι πληβείοι (vids)

Οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης, που είναι γνωστοί περισσότερο ως «influencers» κερδίζουν περισσότερα από τους δικηγόρους και τους ειδικούς στην ανάπτυξη λογισμικού, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει η daily mail.

Οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης, που είναι γνωστοί περισσότερο ως «influencers» κερδίζουν περισσότερα από τους δικηγόρους και τους ειδικούς στην ανάπτυξη λογισμικού, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει η daily mail.

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό στοιχείο αν θέλουμε να αντιληφθούμε πως παράγεται ο πλούτος και ποιους αφορά αυτή η διαδικασία.

Η έρευνα έδειξε ότι οι Βρετανοί influencers κερδίζουν 117,48 λίρες την ώρα, δηλαδή με σημερινές ισοτιμίες 101,38 ευρώ. Ή αλλιώς 118.231 ευρώ τον χρόνο, για εργασία πλήρους απασχόλησης.

Οι δικηγόροι στη Βρετανία, αντίστοιχα, αναμένεται ότι θα κερδίσουν 94.067 ευρώ τον χρόνο και οι ειδικοί στην ανάπτυξη λογισμικού –που είναι καλύτερα αμειβόμενοι- θα κερδίσουν 117.368 ευρώ τον χρόνο.

Αν λοιπόν ένα νέο παιδί ονειρεύεται να βγάλει χρήματα, δεν χρειάζεται να φάει τα νιάτα του στα θρανία, αλλά να φροντίσει να πάει σε κάποιο τηλεοπτικό σόου για να του ανοίξουν οι δρόμοι ώστε να γίνει διαμορφωτής της κοινής γνώμης. Η επένδυση στη γνώση περιορίζεται στον χειρισμό των social media. Ένας λογαριασμός στο Instagram αρκεί.

Και ποιο είναι το μήνυμα; Γίνε σταρ των media για να γεμίσεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό, όπως σχολιάζει η daily mail,επισημαίνοντας ότι οι Βρετανοί influencers είναι οι πιο καλοπληρωμένοι στον κόσμο.

Και γι αυτό εξάλλου οι ίδιοι δηλώνουν ότι όσο περισσότερο περιεχόμενοι μοιράζονται με αυτούς που τους ακολουθούν τόσο πιο ευτυχισμένοι αισθάνονται.

Η έρευνα που διενεργήθηκε από την Adobe δημοσιεύθηκε καθώς στη Βρετανία ασκούνται πιέσεις στους διαμορφωτές της κοινής γνώμης να μειώσουν το περιεχόμενο που ανεβάζουν, διότι παρατηρείται ότι η κοινή γνώμη αισθάνεται ενοχλημένη από την προβολή της χλιδής και του πλούτου την ώρα που αυξάνεται δραματικά το κόστος ζωής για τον μέσο πολίτη.

Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από 9.000 influencers από τη Βρετανία, τις ΗΠΑ, την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστραλία, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Βραζιλία.

Χαρακτηριστική περίπτωση η 28χρονη Μέγκαν Μπάρτον-Χάνσον, που κερδίζει 800.000 λίρες τον μήνα ως influencer.

Η 23χρονη Μόλι-Μάι Χαγκ, με 6,4 ακόλουθους στο Instagram, έχει συγκεντρώσει περιουσία που υπολογίζεται στα 6 εκατομμύρια λίρες. Η κυρία Χαγκ, που αναδείχτηκε από το τηλεοπτικό σόου Love Island, προκάλεσε την κοινή γνώμη όταν ερωτηθείσα πως κατάφερε να φτάσει σε αυτή την επιτυχία, είπε πως «ο καθένας μας έχει 24 ώρες την μέρα»…

Πάντως ο Σάιμον Μόρις της Adobe, σχολίασε τα συμπεράσματα της έρευνας λέγοντας ότι «η αύξηση του αριθμού των δημιουργών περιεχομένου στη Βρετανία και σε όλο τον κόσμο είναι εκθετική και αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι που είναι δημιουργικοί αισθάνονται δυνατοί για να ακολουθήσουν τις φιλοδοξίες τους και να εκφραστούν online».

Το ερώτημα που προκύπτει, όμως, είναι πόσο θα αντέχουν αυτή την επίδειξη του πλούτου και της ελαφρότητας οι πολίτες, όταν καλούνται να δίνουν μάχη για να τα καταφέρουν στις δύσκολες εποχές που διανύουμε. Εκτός κι αν οι δυσκολίες δεν αφορούν παρά μια μερίδα της κοινωνίας, για την οποία δεν ενδιαφέρεται κανένας, πολύ περισσότεροι οι αποκαλούμενες «αγορές».