Υπό τον τίτλο στο εξώφυλλό του: «Ερντογάν: Οι πόλεμοι που προκαλεί», το γαλλικό περιοδικό «Marianne» σκιαγραφεί με μελανά χρώματα την προσωπικότητά του προέδρου της Τουρκίας.

Επιπλέον, δημοσιεύει αποκλειστική συνέντευξη του Εκρέμ Ιμάμογλου, δημάρχου της Κωνσταντινούπολης και «υπ’ αριθμόν 1 εχθρού» του Σουλτάνου του Βοσπόρου. Η ναρκισσιστική εκτροπή του Ερντογάν στην Τουρκία ξεκίνησε μετά το ψευδοπραξικόπημα εναντίον του.

Ο Τούρκος πρόεδρος λατρεύει την… προσωπικότητά του

«Από το 2016 και με το «ψευδοπραξικόπημα» εναντίον του, ο πρόεδρος Ερντογάν είναι πανταχού παρών στη δημόσια και ιδιωτική ζωή της Τουρκίας, κινείται μεταξύ παράνοιας και πολιτικού υπολογισμού», όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει σε άρθρο του στο γαλλικό περιοδικό ο Στεφάν Ομπουάρ.

Και συνεχίζει το δημοσίευμα: «Στις 31 Δεκεμβρίου του 2015, επιστρέφοντας από ένα ταξίδι στη Σαουδική Αραβία που τον ενέπνευσε, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μεταδίδει το μήνυμά του για το Νέο Έτος: “Σε ένα ενιαίο σύστημα όπως η Τουρκία, ένα προεδρικό σύστημα μπορεί να είναι τέλειο. Υπάρχουν παραδείγματα τόσο στον κόσμο όσο και στην ιστορία. Θα δείτε το παράδειγμα αυτό στη Γερμανία του Χίτλερ”.

Τα λόγια του, ο οποίος από τότε ονειρευόταν ένα Σύνταγμα που να του δίνει υπερεξουσίες, προκάλεσε διεθνή κατακραυγή. Αλλά για τον «αυτοκράτορα», ο οποίος ποτέ δεν ήθελε να εξηγήσει τα λόγια του, φαίνεται ότι τίποτα δεν τον εμποδίζει από το να λατρεύει την προσωπικότητά του».

Τον Ιούλιο του 2016, μια απόπειρα ψευδο-πραξικοπήματος εναντίον του Ερντογάν ενθάρρυνε αυτή τη ναρκισσιστική εκτροπή, τα πρώτα συμπτώματα της οποίας εμφανίστηκαν το 2012. Με την κατασκευή του Παλατιού του στην Άγκυρα, ένα κτίριο μεγαλομανίας… Τέσσερα χρόνια αργότερα,… ο ηγέτης του «Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης » (ΑΚΡ) να προχωρήσει σε δημοψήφισμα υπέρ του προεδρικού συστήματος στην Τουρκία.

Ακόμα και πριν ξεκινήσει η επίσημη εκστρατεία, τα πορτρέτα του Ερντογάν κάλυψαν σταδιακά τα τείχη πόλεων και αγροτικών περιοχών. Τίποτα πιο παραδοσιακό για την δημιουργία ενός αυταρχικού καθεστώτος».

Η Έβδομη Τέχνη ως στόχος προπαγάνδας

«Όσον αφορά τη δύναμη της εικόνας, το «Reis» χρησιμοποιείται σαν παλιά ταινία του κινηματογράφου… φυσικά για τη δόξα του Ερντογάν.

Στις 26 Φεβρουαρίου του 2017, τα 63α γενέθλιά του και μία ημέρα πριν από την επίσημη έναρξη της εκστρατείας για το δημοψήφισμα για το προεδρικό σύστημα, ο Ερντογάν έδωσε στον εαυτό του ένα πολύ ιδιαίτερο δώρο γενεθλίων: κυκλοφόρησε μία ταινία με το βιογραφικό, υπό τον ταπεινό τίτλο «Reis» («ηγέτης» στα τουρκικά) σε περισσότερους από 300 κινηματογράφους στην Τουρκία.

Βλέπουμε την άνοδο ενός μικρού αγοριού προικισμένου στο ποδόσφαιρο του οποίου η ευσέβεια τον οδηγεί να εκδικηθεί για λογαριασμό ενός παππού που ξυλοκοπήθηκε από την αστυνομία ενώ προσευχόταν δημοσίως».

Σε άλλο άρθρο του περιοδικού, ο δημοσιογράφος Βλαμντιμίρ Ντε Τζμελίν σχολιάζει τον τρόπο πού κινείται η Άγκυρα στο ΝΑΤΟ.

«Σε ανώτατο διπλωματικό επίπεδο, η βασική ειδικότητα της Τουρκίας είναι να αποκλείει αρχεία. Εάν η Ελλάδα αναφέρει σε έγγραφο εργασίας τον όρο «Μακεδονία», και όχι «Βόρεια Μακεδονία», στην καλύτερη περίπτωση θα εκφράσει τον προβληματισμό της σε μία πρωινή ενημέρωση, αλλά, σίγουρα, το αρχείο μπορεί να αποκλειστεί επί εβδομάδες.

Ωστόσο, αυτό γίνεται όταν συμβαίνει ένα περιστατικό όπως αυτό με την γαλλική φρεγάτα «Le Courbet» και πέφτουν οι μάσκες κλιμακώνοντας την ένταση στην περιοχή… Γερμανοί και Ολλανδοί προσπαθούν να ηρεμήσουν την κατάσταση, δεν θέλουν φασαρίες», σχολιάζει το γαλλικό δημοσίευμα.