Προβληματισμό προκαλούν τα ευρήματα νέας έρευνας για την εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης στις ειδήσεις των οργανισμών ενημέρωσης.

Ακόμα και οι εξειδικευμένοι ερευνητές του ινστιτούτου Reuters του πανεπιστημίου της Οξφόρδης που διεξήγαγαν την έρευνα, μάλλον εξεπλάγησαν από κάποια ευρήματα.

Οι θεωρητικοί των ΜΜΕ είχαν ως δεδομένη την δυσπιστία των πολιτών απέναντι στις ειδήσεις.

Όμως η έρευνα εστιασμένη σε τέσσερις χώρες με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά μεταξύ τους- στο πλαίσιο άλλης που είναι σε διαρκή εξέλιξη (on going) και σε ευρύτερη κλίμακα για την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη στους ψηφιακούς οργανισμούς Ειδήσεων – έδειξε ότι εκείνοι που γενικά δυσπιστούν (στις ειδήσεις) έχουν και λιγότερες απόψεις, δηλαδή δεν τους πολυνοιάζει για το πώς παρουσιάζονται οι ειδήσεις /ή πού επικεντρώνουν.

Στο ερώτημα αν οι οργανισμοί Ειδήσεων θα πρέπει να δίνουν «βήμα» στους πολίτες ώστε να εκφράζουν την γνώμη τους σε θέματα του δημόσιου βίου, σε γενικές γραμμές οι αντιδράσεις σε ΗΠΑ και Αγγλία ήταν πολύ χλιαρές. Αντιθέτως εκείνοι που πήραν μέρος στην έρευνα σε Βραζιλία και Ινδία πριμοδότησαν την πρόταση με θέρμη, ακόμα και οι αδιάφοροι.

Στο αν πρέπει οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί να προσφέρουν αναλύσεις και ερμηνείες σε σύνθετα προβλήματα, οκτώ στους δέκα στην Ινδία και επτά στους δέκα στη Βρετανία έδωσαν θετική απάντηση.

Στους αμφισβητίες των ειδήσεων τα ποσοστά είναι πιο χαμηλά σε σχέση με το μέσο όρο κάθε χώρας. Η αδιαφορία είναι πιο έντονη σε Βρετανία και ΗΠΑ.

Έντονο προβληματισμό προκαλεί η διαπίστωση ότι ο κόσμος είναι κυνικός απέναντι στους δημοσιογράφους και τον τρόπο που κάνουν τη δουλειά τους.