Μία μέρα μετά το μπλακ – άουτ στο Facebook και τα άλλα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) του ομίλου και ενώ οι τεχνικές και οικονομικές επιπτώσεις από αυτό δεν έχουν κοπάσει, η Φράνσις Χόιγκεν, πρώην στέλεχος της Facebook, κατέθεσε χτες στην Υποεπιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας των ΗΠΑ, επαναλαμβάνοντας τις καταγγελίες της για αδιαφανείς τρόπους λειτουργίας των αλγόριθμων του Facebook, σκόπιμη στόχευση εφήβων από διαφημιστές με ακατάλληλα προϊόντα (π.χ. σκευάσματα διαίτης, προϊόντα καπνίσματος, αλκοολούχα αναψυκτικά, τζόγο κ.λπ.), τοξικότητα ορισμένων μηνυμάτων και τρόπων ζωής που προβάλλονται σε εφήβους και νέους σαν «πρότυπα» μέσα από το Instagram, κ.λπ.

Η όλη συζήτηση στην Υποεπιτροπή, με παρεμβάσεις στο ίδιο μήκος κύματος από Δημοκρατικούς και Ρεπουμπλικάνους, που εμφανίστηκαν να… «πέφτουν από τα σύννεφα», αναλώθηκε κυρίως σε προτάσεις για μέτρα εξασφάλισης της «διαφάνειας» στη λειτουργία του Facebook, καθώς και σε μια περιγραφή πασίγνωστων αρνητικών κοινωνικών συνεπειών από τη χρήση των ΜΚΔ σε παιδιά, νέους και ενήλικες.

Στο Facebook «υπήρχαν συγκρούσεις συμφερόντων μεταξύ του τι ήταν καλό για το κοινό, τον απλό κόσμο, και τι ήταν καλό για το Facebook», το οποίο «ξανά και ξανά επέλεγε τα δικά του συμφέροντα, όπως να κερδίσει περισσότερα χρήματα», ανέφερε μεταξύ άλλων η Χόιγκεν, με την ίδια και γερουσιαστές να ζητούν «ανάληψη δράσης» από το Κογκρέσο, αναπαράγοντας την απάτη ότι μπορεί να υπάρχει και «άλλη» λειτουργία των ΜΚΔ, με «διαφάνεια» και χωρίς να αποτελεί κριτήριο η κερδοφορία των ιδιοκτητών τους και συνολικά του κεφαλαίου, η αναπαραγωγή της κυρίαρχης ιδεολογίας κ.ο.κ.