Του Δήμου Βερύκιου

Το πάθημα της Ινδονησίας, μάθημα για την Ελλάδα. Γάλλοι και Αμερικανοί, Γερμανοί και Ολλανδοί ερίζουν για το πρόγραμμα των φρεγατών.Το «δαχτυλίδι» σε εκείνον που βοηθήσει εμπράκτως για την κατασκευή των φρεγατών στα ελληνικά ναυπηγεία.

Η επιτελική ομάδα του Μεγάρου Μαξίμου αναμένεται το προσεχές Σάββατο να ασχοληθεί με τα αποτελέσματα της έρευνας αγοράς που αφορά το πρόγραμμα μαμούθ κατασκευής τεσσάρων νέων φρεγατών πολλαπλών χρήσεων και την αναβάθμιση των 4 φρεγατών MEKO του Ελληνικού Ναυτικού.

Όλες οι αποφάσεις για τα μελλοντικά εξοπλιστικά προγράμματα περνούν από την επιτελική ομάδα του Μεγάρου Μαξίμου.

Σε ότι αφορά το πρόγραμμα των φρεγατών εξετάζεται υπό το πρίσμα των αναγκών του Ελληνικού Στόλου σε πλοία επιφανείας. Μετά από δεκαετίες χαμηλού προϋπολογισμού, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό λειτουργεί με έναν στόλο γηραιών φρεγατών για να αντιμετωπίσει την Τουρκία, καθώς η ναυτική παρουσία της αυξάνεται όλο και πιο δυναμικά στη Μεσόγειο.

Το μεγάλο ζητούμενο είναι ότι η συγκεκριμένη αγορά νέων φρεγατών είναι συνδεδεμένη με την τύχη των ελληνικών ναυπηγείων καθ´ ότι το 70% του προγράμματος θα πρέπει να είναι εγχώρια κατασκευή!

Όλοι οι επίδοξοι προμηθευτές πιπιλάνε την εύγευστη καραμέλα περί κατασκευής των φρεγατών σε ελληνικά ναυπηγεία παρ ότι γνωρίζουν ότι ναυπηγεία με αυτές τις δυνατότητες ΔΕΝ υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα και είναι αδύνατον να υπάρξουν τα προσεχή χρόνια.

Η ελληνική κυβέρνηση για καθαρά πολιτικούς λόγους επιδιώκει να εμφανίσει το συγκεκριμένο ναυτικό πρόγραμμα ως τον θεμέλιο λίθο για την «αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας».